Zondag, 28 mei

29 mei 2017 - Radium Hot Springs, Canada

Zondag,  28 mei 2017

Vandaag, nadat we hadden ontbeten op Martha Creek campground, zijn we een kort stukje 'up north' gereden, aangezien we de tip van de parkwachter hoog inschatte. Helaas, na een uurtje zoeken met 3 ogen, niets gevonden. En nu een lange rit richting de rocky Mountains, naar de volgende campground : Redstreak, nabij de Radium hot springs. Het eerste bordje wat wij tegen kwamen onderweg was : Warning: next fuel stop 150 km... zo, maar goed dat we getankt hadden!

Onderweg genoten van prachtige vergezichten over de enorme bergen! Helaas konden we er niet uit om een trail te lopen. Alles was afgesloten wegens...gevaarlijke beren!! Knipperende borden langs de weg, overal parkwachters en een stel welke we uit Nederland tegen kwamen zeiden zelfs dat zij binnen in de camper moesten eten vanwege het berengevaar. Hmmm...wij hebben er tijdens de rit van vandaag in ieder geval niet een gezien. En na elke bocht roepen we tegen elkaar...: nu komt de beer, let maar op. Maar helaas, weer niet. Ik roep: "kijk eens wat een mooie paarse bloemen. " ! Inge roept : "ik zie liever een beer..". Ook het andere stel zag meerdere beren tijdens het rijden. Wel weer herten en bighorn sheeps gespot. Ook leuk, hoor!

En dan spot Inge tijdens het rijden, in een weiland een groep van 5 beren!! Zwarte en lichtbruinere jonkies!! Helaas kan ik niet stoppen en heb ik ze weer gemist!! Wel blij dat Inge ze wel heeft gezien! Toch niet voor niets hierheen gekomen!!

We komen door Golden, een enig stadje waar we wat inkopen doen voor de volgende dagen. Een leuk dorps plekje met reusachtige bergen op de achtergrond! We maken wat foto's en Inge is voor het eerst deze vakantie, onder de $40,- kwijt. Als ik dan vraag wat we eten vanavond, moet ze mij het antwoord schuldig blijven. We vinden een Mc Donald (dat was niet moeilijk en we uploaden de vorige reisverslagen. Helaas gaan de foto's nogal traag en krijgen we er maar 3 doorheen. Jullie zijn ons nog wat foto's verschuldigd !

Want het landschap is zo veranderlijk! Soms rijden we langs hoge afgronden. Soms door weilanden, vol met fruitbomen en wijngaarden. Gisteren reden we door een landschap dat enorm Schots aanvoelde met groene glooiende bergen welke eindigden in een blauw meer. Vandaag zijn we in de Alpen en hebben we zelfs met sneeuw gespeeld! Wel kort...berengevaar hè!! ;-)

We komen aan bij de nieuwe campground. We nemen er een met full service. Dat betekent stroom, Water en afvoer, zodat Inge en Olivia lekkker in de camper kunnen douchen straks, zonder zich zorgen te maken over volle watertanks met vuil water of het schone water. Ook kunnen we de 'wc' tank hier legen. Een smerig klusje overigens, aangezien de afvoer lekt. Dus aansluiten, klep van de afvoer openzetten en de helft loopt erlangs. Yak. Ineens zie ik dat het rubbertje welke voor de naadloze afdichting, niet op zijn plek zit. Hij zit aan de andere kant van de slang!! Ik fiks het rubbertje en wat denk je? Helemaal dicht! Een frustratie minder (en ook voor de komende gasten, de poep van ..... stinkt behoorlijk, kan ik je zeggen...:-)!! We zien dat we ten opzichte van de campground in Kelowna welke op 600 meter hoogte lag, we nu op 1100 hoogte staan. Hoe dichter we bij de Rocky's komen, hoe hoger ook de campgrounds liggen. We houden jullie natuurlijk...op de hoogte !!! Wahahaha!!

Hier in Alberta betalen we voor een 'fire permit', een vergunning om een vuurtje te mogen stoken. De prijs ($8.-) is even hoog als een 'bundel firewood' in BC. Daar krijg je echter een bundel hout, en hier mag je zoveel hout nemen aks je camper maar kan dragen...en dat laten we ons geen 2 keer zeggen. Vanavond zal er flink worden gestookt!!!

Zonder het te weten trouwens zijn wij bij Golden en een andere tijdszone beland,  het is hier in Alberta namelijk een uur later dan in BC. Gelukkig stelt de klok van de IPhone zichzelf goed in, maar het maakt wat we een uur later aankwamen dan gepland. Morgenochtend gaan we een kort bezoekje brengen aan de Radium Hot Springs, een bassin met natuurlijk verwarmt mineraalwater. Dat zal genieten worden. Hierna gaan we echt de Rocky's in!!

Voor vanavond de etensvraag maar te beantwoorden...We maken maar rijst met groente. We hebben nog ruim een kilo rijst over voor de laatste weken.... :-) en daar moeten we ook wat mee. We smikkelen in het weldadige zonnetje die op deze minder mooie campground wel lekker veel warmte afgeeft.

Laters!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade