Zondag, 4 juni 2017

4 juni 2017 - Clearwater, Canada

Zondag, 4 juni 2017

Hallootjes thuis!

Vandaag een redelijk 'saaie' dag op het programma. Een rit van 3,5 uur vanuit Jasper  naar het westen, in de richting van Vancouver met een overnachtingsstop bij een campground in  Clearwater naast de thompson rivier.

Ondanks deze op papier  'saaie' dag blijven de enorme uitzichten na elke bocht ons verrassen, evenals het Wildlife .

Zo reden we langs een kleine parkeerplaats aan de rechterzijde waar ik een auto zag staan en een zwart 'iets' . Ervaring leert ons dat dit wel eens een beer zou kunnen betekenen dus ik remde en sloeg de parkeerplaats in, net terwijl de andere auto wegreed. En wat bleek! Hier lag een enorme zwarte beer zich tegoed te doen aan gemorste zaadjes (of iets dergelijks). Feit bleef dat we met de camper er pal naast konden gaan staan om de beer te observeren en te fotograferen. Ook hier kon ik 'm bijna aanraken ( als ik zou durven, en mijn hand zou willen kwijt raken) maar dat deed ik dus maar niet. We hebben hier denk ik 20 minuten gestaan en er kwamen ook steeds meer auto's bij. Wij zijn uiteindelijk maar vertrokken. Weer een beren-avontuur dus. Nummer 11 op het lijstje!!

Verder een mooie rit gehad en aangekomen op North Thompson campground, een mooie afgelegen plek met helaas ontzettend veel muggen. En ..... Indianen..?!?!?!

Ja, deze hadden het weekend hier gestaan met z'n allen om te bidden voor water en vruchtbare  grond...tja, Inge zei terecht :"Dat is ook alles wat iedereen nodig heeft, en niet meer!" Gelukkig vertrokken deze mensen (die tot onze schrik met megafoons aan het bidden waren), maar wel weer leuk om deze 'natives', de oorspronkelijke Indiaanse bewoners te zien. Er was er zelfs een met een verentooi!!

Uiteindelijk tegen 22.00 uur weer in slaap gevallen!!

Morgen weer een dag!!