Zaterdag, 03 juni 2017

3 juni 2017

Zaterdag, 03 Juni 2017

Soms heb je van die dagen.....

En dit was er een van. Zo'n dag dat je wakker wordt op een niet zo'n mooie campground en denkt...hmm, wat zullen we vandaag eens doen. Ondanks dat de plannen klaar zijn heb je gewoon van die ochtenden. Al best een lange tijd van huis, en vanmorgen tijdens het ontbijt trok het thuisfront wel. Ook omdat dit moment van terugkeer steeds dichterbij komt...

In ieder geval, we besloten tegen 11.00 uur na een rustig ochtend-ritueel toch wat te gaan doen. Er zijn in de buurt van Jasper 2 meren te bezichtigen. Het dichtbij gelegen Medicin Lake en het iets verder gelegen Maligne Lake. De 30 minuten rijden naar de eerste was op zich een mooie rit, waarbij de 'Endless Chain Mountains ' prachtige beelden opleverden. En eenmaal bij Medicin Lake aangekomen wachtte ons een mooie verrassing!

Er liep een flinke zwarte beer langs de kant van de weg. Ik kon er met de camper gewoon naast komen. Inge opende het raam en kon hem bijna aanraken, zo dichtbij waren we. We bleven ernaast rijden om ons aan de beer te verwonderen en om wat foto's en filmpjes te maken. Hierna daalde de beer van een steile rots sierlijk naar beneden. Inge stapte uit om 'm te volgen met de camera (mag niet hè !!)

De beer liep naar beneden en langs de rotsige oevers van Medicin Lake begon hij naar eten te zoeken. Wij reden snel  verder en kwamen voor de beer aan bij de bocht. Hier hadden de overige mensen die genoten van het uitzicht van Medicin Lake ook ineens in de gaten dat er een grote zwarte beer hun kant op liep. Ik ben de camper uitgesprongen en van het heuveltje afgedaald waar de camper op stond, om de beer op te wachten en een paar mooie shots te kunnen nemen. Helaas kwam er ook gelijk een parkwachter aan die ons vertelde dat we niet op de benodigde 100 meter afstand waren, en moesten we weer de hevel op . De beer stoorde zich aan niemand en ging gewoon verder met grazen. Nadat we genoeg hadden gekeken zijn we verder gereden naar Malagne Lake. Zo gaaf, hij was letterlijk op aai-afstand!!

Net voor de aankomst bij Malagne Lake zagen we tegenliggers langs de weg geparkeerd staan, en ze keken allemaal naar onze zijde van het bos. Er was dus wat te zien!! Ik verminderde vaart en in het bos zag Inge een moederbeer met 2 kleintjes lopen !! Zoooo schattig. Wij stonden precies goed! Ik zette de camper in de achteruit en reed een klein stukje met het drietal mee, totdat er en andere auto achter mij kwam staan. Ooeee, 4 beren op een ochtend !! Hoe gaaf is dat!!

Op de terugweg niets meer gespot, helaas!! Eenmaal op de campground aangekomen zag ik ook nog een 'red head Woodpecker' die zijn eten uit boomstronken probeerde te tikken. Een specht met een enorme rode kuif! Ook nog nooit gezien. Aan Wildlife geen gebrek vandaag!

Nu lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag met een lange rit naar Clearwater!

Trusten!!