Donderdag, 1 Juni 2917

2 juni 2017

Donderdag,1 Juni 2917

Vanmorgen op tijd vertrokken van de campground Tunnel Mountain 1. Vandaag geen lange rit ( maar 85 km) maar we hadden wel een omweg te nemen om bij een van de hoogtepunten (letterlijk) van deze reis uit te komen. Als eerste via de Bow Valley Parkway gereden, de 'oude' snelweg dwars door een mooi natuurgebied heen. We zijn maar gestopt met het tellen van de Wapiti's!! Hierna gestopt om te tanken bij een schattig pompje waar ik een fles witte wijn heb gekocht van het merk 'spirit bear', vanwege onze trouwdag vandaag!! Toen ik aan de dame vertelde dat wij er een hadden gezien, werd ze groen van jaloezie !!

Door naar Lake Louise en het wellicht nog mooiere Lake Morraine. De laatste is wat minder  toeristisch, aangezien deze wat 'onbekender' is en moeilijker te bereiken, zeker voor bussen Japanners en Chinezen met hun selfie-sticks. Echt, ze hebben er allemaal een!!

Maar eerst langs Lake Louise op 1700 meter. Het meer dat bekend staat om zijn mooie groene kleur. Jammer genoeg konden we daar niet alles van zien, aangezien het nog gedeeltelijk bevroren was. Maar wellicht juist daardoor was het des te mooier om hier te zijn. Een lichte regen zorgde voor kleine kringetjes in het water en de af en tie doorbrekende zon voor mooie effecten! Wat een magische plek ! In de zomer wordt je hier overlopen door toeristen maar nu was het prima te doen!! En juist dat half bevroren meer gaf een waanzinnig aangezicht!

Na de nodige foto's door naar Lake Morraine op 2000 meter hoogte. Via een steile weg, verboden voor  trailers en ander zwaar verkeer, durfden wij het toch aan om met ons 8 meter lang gevaarte naar boven te rijden. Keren zou een dilemma worden als we niet verder zouden kunnen, maar wie niet waagt...:-)

Eenmaal 11 km naar boven gereden bleek dat er nog meer campers stonden (gelukkig). Lake Morraine is kleiner dan Lake Louise, maar wordt omringd door hogere bergen is is dus inderdaad mooier. Ik ben op wat rotsformatie's geklommen en kon mooie foto's maken. Ook hier was het meer nog half bevroren maar hierdoor niet minder mooi!! Wat voel je jezelf klein tussen al die bergen!!

Hierna zijn we rustig naar beneden gereden en uitgekomen op onze bestemming, campground Kicking Horse, tussen de bergen van de Canadese Rocky's. Inge wordt geattendeerd door een mevrouw die wijst op de steile berg. Op een enorm steile klif lopen witte berggeiten te grazen. Het lijken we kleine plukjes sneeuw. Waarom deze dieren de zwaartekracht tarten zal ik nooit weten, hier beneden is gras genoeg.     Ik sta al angsten uit als ik ernaar kijk! Ze lopen op richeltjes die wij niet eens kunnen zien!! De berg er tegenover, Mount Steven van 3200 meter hoog, heult zich langzaam in de wolken.

Olivia vermaakt zich met wat Spaanse kids in de speeltuin en Inge is met het vuurtje bezig. Weer een geslaagde dag, kan niet anders zeggen.

Tegen 19.00 uur verlaat het prettige weer ons om plats te maken voor een echt Canadees weerbeeld. Bergen in de wolken, een regenbui en wat kouder. We zitten 1400 meter hoog maar in de camper zitten we warm en droog. Blij dat we geen tent hebben!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa en ma:
    3 juni 2017
    O..........Helemaal vergeten om jullie te feliciteren met de 5 jarige huwelijksdag.
    Sorry maar wij zijn ook een beetje de dagen kwijt in onze zonovergoten vakantie!
    Zoals we op de foto's kunnen zien zijn jullie gelukkig met elkaar en die mooie dochter die jullie samen mochten krijgen !
    de bloemen deze bij deze dag horen houden jullie nog tegoed.
    Wanneer gaan jullie terug met die camper? en wanneer zijn jullie weer in Nederland?
    Liefs Pa en Ma en een hele dikke knuffel voor Olivia!!