Woensdag, 31 mei 2017

31 mei 2017 - Banff, Canada

Woensdag, 31 mei 2017

Wow, wat een dag!!!

Deze dag begon vrij rustig. Vanmorgen zijn we, gezien het mooie weer eerst met een gondel naar de top van Sulpher Mountain gegaan, op 2300 meter hoogte. Deze plek wordt vaak gebruikt bij tv-programma's zoals 'All you need...' (een van mijn favoriete programma's, not) :-). We vonden een heerlijk plekje boven, weg van de toeristen die de 'gebaande' paden volgden. Wij zijn een klein stukje de berg opgelopen en vonden hier een bankje waar we besloten onze meegebrachte lunch te nuttigen, vergezeld door een prachtig uitzicht van besneeuwde bergtoppen. Al snel vloog er een 'gray jay' (een middenmaat vogeltje) voorbij die ook wel een stukje brood wilde en wat bleek? Deze was zo tam dat hij op mijn uitgestoken hand kwam zitten om de broodkorstjes uit mij vingers te trekken. Ook Olivia wilde dit proberen maar door de onvoorspelbaarheid van dit snelle vogeltje schrok ze wel. Toch goed geprobeerd! En hierna waagde Inge een poging, maar nog voordat het vogeltje het brood kon pakken, gooide ze het toch naar liever weg...te eng..:-)!! Tijdens de rit naar onze volgende bezienswaardigheid kwamen we 4 Wapiti's tegen, de een na grootste soort herten, die lekker aan het grazen waren.

Na dit mooie avontuur doorgegaan naar Banff Cave and Bassins, daar waar het ontstaan van dit nationale park werd uitgebeeld . Interessant, maar niet spectaculair ! Tegen half die reden we weer terug naar de campground...maar toen!!

Het is hier tegen half vier, en we genieten van ons kampvuurtje. We willen dat de kooltjes heet zijn want voor vanavond heeft Inge een flinke lap vlees gekocht welke ik mag gaan bereiden. Terwijl we met onze rug naar de camper zitten (en ik ietwat schuin), zie ik opeens op 25 a 30 meter afstand  een groot zwart bewegend dier in het gras waggelen. Ik sta op en realiseer mijzelf dat er een flinke zwarte beer vlakbij onze camper loopt, op zoek naar eten. Ik roep tegen Inge dat ik een beer zie maar die denkt dat ik een grapje maak. Toch kijkt ze op en ook zij schrikt enigszins. Olivia ligt lekker te slapen en die is veilig, denken wij dus ik mij fototoestel gepakt en op veilige afstand de beer gefilmd ! Inge was ondertussen wat mensen gaan waarschuwen die de beer nog niet in de gaten hadden.

Ik ben de beer op veilige afstand gevolgd (en gefilmd), maar altijd in mijn achterhoofd dat ik wel snel bij de camper moest kunnen komen, mocht hij dichterbij komen. Op een gegeven moment bleef hij mij aankijken en ik meende dat hij elk moment mijn kant op zou kunnen rennen. Gelukkig graasde hij toch maar verder. Ik heb 'm in de gaten gehouden totdat ik hem niet meer zag. Ooeeee, wat een te gekke belevenis. Een zwarte beer zo dichtbij te zien!!

Nu is de voorspelde regenbui begonnen en we zitten lekker droog en warm in de camper. Morgen reizen we weer verder en gaan verder op zoek naar een nieuwe campground!!

Doei!!

1. Saskia van Hulst:
    2 juni 2017
    Jeetje Frank en Inge, wat gaaaaffffff!!!! Ziet er echt tof uit! Geniet er nog even van!!!

liefs