Maandag, 5 Juni 2017

5 juni 2017 - Squamish, Canada

Maandag, 05 juni 2017

Het einde nadert! En dat voelen wij.

Gisteravond hebben we besloten om vandaag een campground over te slaan en direct door te stomen naar de laatste campground van onze vakantie, Alice Lake, ongeveer 70 kilometer van Vancouver (ons eindstation) af. We konden weer een 'tussenstop' maken maar hebben besloten een nacht extra op de laatste campground te boeken. Dus vanmorgen vroeg uit de veren voor een behoorlijke afstand, zo'n 460 kilometer.

We lieten North Thompsom achter ons en besloten via de highway 99 binnendoor richting Whistler te rijden. Die 460 km, hier deden we volgens de TomTom maar liefst bijna 7 uur over ? Uiteindelijk bleek waarom. Highway 99 was net open en leidde ons over bergpassen die ik in geen enkel reisverslag die ik heb gelezen, ben tegengekomen. Mocht iemand dit lezen en nog op vakantie naar Canada gaan...neem de highway 99 van Lilloeet naar Whistler!!!! Deze rit is een van de mooiste ritten van de reis. Een opsomming : woestijn, canyons, regenwoud, enorme kliffen en afgronden naast je wielen, Wildlife (beer nummer 12 gezien), foto gelegenheden en eigenlijk wat we gezien hebben is met geen pen te beschrijven en met geen foto vast te leggen. Zo mooi! En dat alles, omdat je die route maar met 60 km per uur mag (en kan) afleggen.

Wij zijn tegen het middaguur gestopt langs een riviertje met een zandbedding. Besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, hoge dennen op de voorgrond en een strakblauwe lucht. We hebben de luifel van de camper uitgeschoven, tafel en stoelen buiten gezet en Olivia heeft heerlijk op het stukje zand tussen al de ritsen zultten spelen, terwijl wij aan het lunchen waren. Fantastisch, een camper!! Op het stukje zand en in het water vond ik allemaal kleine goudkleurige stukjes metaal. Zou dat goud kunnen zijn? Ik liet het aan Inge zien die vervolgens 'redelijk' enthousiast  werd!! Dat moest toch bijna wel goud zijn?!?! We hebben nog wat stukjes verzameld en zijn doorgereden naar Alice Lake Campground, waar we 4 nachtjes blijven, tot we vrijdag het laatste stukje rijden richting het camper verhuurbedrijf on de trouwe camper weer in te leveren en naar huis te vliegen. En dan zit het er op.

De rest...horen jullie thuis weer. Wij gaan chillen en uitrusten voor de lange reis terug.

Dank voor het lezen, allemaal en tot snel!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en ma:
    7 juni 2017
    Lieve mensen, We hebben genoten van de mooie verhalen en de mooie foto"s .Frank ik denk, dat jij de allermooiste nog niet hebt laten zien. Ik bekeek onlangs van Canada alle foto"s op de p.c. en daar zitten ook heel mooie bij. Zalm vretende Beren. Met belangstelling zien wij de verdere verhalen en foto s op jullie web site te gemoet Veel plezier nog en kusjes voor allemaal ( behalve de beren)

Ma en Jan
  2. Marike van de klomp:
    7 september 2017
    Hallo mede reizigers!

We hebben elkaar ontmoet aan het eind van onze reis, bij Alice Lake Provincial Park. Yanna en Olivia hebben fijn gespeeld!

Ik heb nog gevraagd, welke camera jullie hebben, ben erg onder de indruk van de mooie beelden die jullie met een vrij compacte camera hebben gemaakt.... helaas het merk en type nummer niet goed opgeslagen :-) Hoor het graag, als jullie dit berichtje lezen/

Nu bezig met een mooi fotoboek. want dat hoort er natuurlijk ook bij!
    Echt een fantastische reis...

Groet
    Marike. Sybolt en Yanna! uit Amsterdam