maandag, 29 mei 2017

29 mei 2017 - Improvement District No. 9, Canada

Maandag, 29 mei 2017

Afgelopen nacht verbleven wij op campground Redstreak, nabij de Radium Hotsprings. Een campground welke we liever snel willen vergeten. Ze kunnen niet allemaal toppie zijn tenslotte!

Anyway, vanmorgen opgestaan en aangezien we in de buurt waren, hebben we een bezoekje aan de Radium Hotsprings gebracht. Een buitenzwembad welke voor natuurlijk warm mineraalwater wordt gevoed. Dat was echt warm water. Een weldaad voor lichaam en geest. Zelfs Inge vond 't warm en Olivia kreeg rode wangetjes ervan. De zon hielp vandaag ook goed mee, het was weer 25 graden en volop zon.

Hierna zijn we op pad gegaan naar de Rocky Mountains. En weer op zoek naar ... beren. We waren nog niet uit Radium vertrokken en bij het binnenrijden van Kootenay Park, zagen we dat wederom alle wandelpaden afgesloten waren wegens berengevaar. Overal borden langs de weg met 'danger, bears on road'. Nou, zou het dan echt vandaag gebeuren? Of zijn ze hier gewoon gek op waarschuwingen?

We reden langs Olive Lake, die haar naam kreeg vanwege het groene olijfkleurige water. En weer bij elke bocht... beren? En toen, in een moment dat Inge even wat aandacht gaf aan Olivia achterin de camper en ik aan het sturen was, zag ik in de verte iets groots en zwarts langs de kant van de weg. Ik minderde vaart en ja, het was een flinke zwarte beer die zich tegoed deed aan een lekker maaltje. Ik stopte de camper en riep Inge, die vervolgens ook de beer aan Olivia liet zien. Een flinke jongen, en ik moet bekennen, hij trok zich niet zoveel aan van ons! Na wat foto's reed ik nog een klein stukje achteruit zodat ik hem vanuit mijn bestuurdersraam goed kon bekijken. Ik had mijn fototoestel in de aanslag en riep : hè bear!  Hierop richtte de beer zijn kop op, keek mij aan en kon ik een mooie foto maken!!

Hiiihaaaaa....we hebben er een dichtbij gezien!! Eindelijk!! Dolblij! Verder op de route naar de rocky's wel weer herten en bighorn schapen gezien, maar verder geen beren.

Wel bergen.. hele, hele hoge bergen. Wat een majestueus gezicht. Ik heb veel foto's genomen en eenmaal bij de nieuwe Campground aangekomen bij Banff, bleken ze vol te zitten. Toch. Met voor. Iets hierheen gereden, er zat een Elk naast de weg te grazen. Zo, wat zijn die groot en die hadden we nog niet gezien! De parkwachter vertelde mij waar ik een andere site kon vinden en zo zijn we. Eland. In Tunnel Mountain Campgrounds, 3 km van Banff vandaan, midden in de Rocky's. We staan hier op 1600 meter hoog en de bergen om ons heen gaan over de 3 km hoogte heen, en bijna recht omhoog!! We hebben een mooi plekje uitgekozen en hier blijven we 3 nachten staan want hier is veel te doen. Niet geheel veilig.... gister liep er een zwarte beer over de campground. Er is hier veel Wildlife....maar dat maakt het ook spannend. De Wildlife voor nu bestaat uit grondeekhoorns die ons aan zitten te kijken tijdens het avondeten.

Morgen weer een byzondere dag hopen wij!

Later!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en ma:
    30 mei 2017
    weer een wens vervuld! Prachtig verhaal, doen jullie wel voorzichtig met beren, water en hoogte!!!! en houden jullie Olivia goed in de gaten als je foto's zitten te maken!
    het is hier ook volop zomer, wij zijn degelijk aan het fietsen, lezen , wandelen en barbecueën en zitten tot 12 uur buiten de steren te bekijken ,wel iets minder dan bij jullie maar altijd meer dan in ons veel te lichte Westland. als we de maan zien denk ik" dezelfde Maan zien jullie ook, heel ver weg.
    Nog veel mooie verhalen en gezond weer in Nederland, dan is iedereen weer blij!!!
    Liefs Pa en ma.