zondag, 21 mei 2017

21 mei 2017 - Hope, Canada

Zondag, 21 mei 2017

Vanmorgen in alle vroegte vertrokken vanuit het Strathcona Provincial Park. Een lange reisdag staat op de agenda. Om 6.00 uur rijden we de campground af opdat we de boot naar het vasteland niet missen. Onderweg spotten we een hert, en enige tijd later nog 3. Mooie foto's hiervan genomen.

We komen voorbij een pomp waar we ons 'vieze' water kozen en vers water inslaan, zodat Inge vanavond kan douchen. Haar haar, zo geeft ze aan, is dringend aan een wasbeurt toe !! Op de boot hebben we kort een WiFi signaal dus kan ik alle reisverslagen delen met het thuisfront zodat zij ook wat mee kunnen genieten. Ook kan ik wat foto's uploaden maar niet veel tijd tijd later verbreekt het signaal. Nou, dat was het dan voor zover de WiFi. Wel nog even gezien dat de temperatuur zal gaan stijgen, en de 29 graden komt volgens de voorspelling ook nog voorbij. We zijn benieuwd!

Straks even ergens lunch scoren en dat het laatste stukje tuffen, naar de nieuwe campground in Chilliwack!

De lunch? Tja, dat was niet moeilijk. Er zijn, zeker in de buurt van Vancouver, vele eetgelegenheden en geloof mij als ik hier de vraag stel, waar hebben jullie trek in, ik als antwoord de friet van de McDonald krijg. Die vraag was gemakkelijk te voldoen. Wat niet gemakkelijk bleek was het scoren van een campground,grrrrr..! Wat blijkt; morgen is het Victoria Day, een landelijk feestdag en die in combinatie met het heerlijke weer levert op dat alle campgrounds in de geplande omgeving bommetje vol zitten, aangezien de Canadezen een lang weekend vrij hebben. Oepsie... en nu? Mijn plan voorzag wel die Victoria Day (alles zal wel gesloten zijn) maar ik had verre van rekening gehouden met de massa vanuit Vancouver welke erop uit zou trekken naar mijn beoogde camping. Ja, die ik met zorg had uitgekozen na het lezen van talloze reisverslagen! We zijn wel 9 campgrounds langs gereden en nergens was een klein plekje voor 8 meter lange camper..?

Aangezien we morgen via Hope naar wederom een natuurpark zouden afreizen, besloten we maar vast een stuk van die route te pakken en te hopen op een vrij plekje bij een van de campgrounds die wij tegen zouden komen. En zo kwamen we bij 'Camperland' terecht (jawel), ongeveer 30 km van Hope af.

'Camperland' zei U? Nou, zeg maar Camperworld! Dit staat voor alles wat deze vakantie niet moet zijn. Lawaai (naast de snelweg), alleen maar steentjes en bijna geen natuur, en overal campers, waar het maar past. En het is waar...en ik schaam mij een beetje om te zeggen....ik heb maar een kleintje!!! Zo, ik heb het gezegd. Maar Olivia is daarentegen wel in haar nopjes. Er is een zwembadje, een speeltuintje, kinderen, en ze verkopen er ..ijs en chips. Dat is ook enorm veel waard. We hebben dus na aankomst onze badkleding aangedaan en een uurtje in het zwemwater gelegen. ZA-LIG, al zeg ik het zelf! Hierna de ijs en de chips genuttigd (echt slecht) maar ondanks dat het vinden van een slaapplek wat stress opleverde, kon ook deze dag niet meer stuk. Nog even in het zonnetje zitten ( en het is al 20.10 uur) en dan naar bed.

Morgen weer met gierende banden weg, na de check-out. Dan door naar Hope (voor de liefhebbers: waar de film 'First Blood' is opgenomen) en hierna door naar de nieuwe campground in de natuur!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl