Zaterdag, 20 mei 2017

20 mei 2017 - Nanaimo, Canada

Wat een prachtige dag. We worden om half 8 wakker en we zien een blauwe lucht. Dat wordt genieten, met een prachtig meer in de nabijheid pakken we na het ontbijt en de ochtendrituelen, de hengel mee en wat lekkers om te gaan vissen!

Het uitzicht is nog mooier dan gisteren. De sneeuw op de bergen steekt fel af tegen de blauwe lucht. Tja, zo ziet Canada er uit op de plaatjes! Tot en met de bald eagle De visarend met zijn witte kop en wille staart ontbreekt hier niet en hij vliegt majestueus over het meer om zich te nestelen in de boomtoppen aan de overzijde. (Helaas te laat voor een foto). Hij ziet wellicht wel vissen met zijn scherpe ogen, maar wij niet. Voorbereid als wij zijn hebben we wel de hengel mee, maar doordat de spinner (kunstaas wat door de stroming erg snel ronddraait) duurt het niet lang voordat de vislijn op Olivia haar haar lijkt, net nadat ze een boterham met chocopasta heeft gegeten. Een kluwen visdraad met zooi.. daar was dat ding natuurlijk voor (die ik thuis had gelaten) Whahaha !! De visser die ik (niet) ben!

Tegen lunchtijd terug naar de camper, waar we ontdekken dat het water uit de tank van de camper op is en wij aangewezen zijn op de locale waterpomp (een echte oude) en ook staat er water in de douche, wat aangeeft dat de tank met afvalwater overvol zit. Oeps, toch iets teveel water verbruikt...

We lozen wat water uit de tank, de douche loopt weer leeg en we halen lokaal wat water voor het avondeten. Zo, ook weer opgelost !

Toch nog even de meegebrachte visspullen nagekeken en wat blijkt ? Toch zo'n draaiding meegenomen! Dus het kluwen aan visdraad minutieus ontleed, en dat ding eraan gezet.  Na de lunch toch weer naar Buttle Lake gelopen vanwege de heerlijkheid van die plek . Hengel mee en jawel!!!! Geen vis, maar het ding werkte wel fantastisch, draaide als een gek en mijn lijn ging niet in de knoop. Wat ze niet allemaal uitvinden! Vanmiddag heeft Inge lekker met een boek in de zon gezeten, Olivia was aan het scharrelen met al haar knuffels die mee moesten naar het meer en zo hadden we weer een heerlijke middag op een mooie plek!! Eigenlijk jammer dat we weg gaan morgen maar er wacht vast nog veel meer moois!! Inge gaat maar even water halen bij de pomp want vanavond gaan we aan de pasta !! Morgen vroeg vertrekken we weer. We verlaten dan Vancouver Island en gaan met de boot naar het vaste land, met een tussenstop richting de bergen. Het volgende avontuur tegemoet !!

Wildlife vandaag : 1 hummingbird en een Visarend!

Toedels!!!

1. Sem:
    21 mei 2017
    Mooi helaas kon ik niet mee
  2. Pa en ma:
    21 mei 2017
    Frank wat kan jij toch levendig schrijven, ik zie het zo voor me .die Olivia geniet van haar vrijheid en ook van 24 uur aandacht denk ik.
    Wij vertrekken morgen, ze beloven ons prachtig weer, ja en dat maar 100 km. verder het land in.
    Was leuk gisteren bij Lien op haar 70e verjaardag. Al haar kinderen en kleinkinderen gezien en gesproken.
    Annette stelde ons gerust na dat horror bericht over die wolven, maar ...... ze zeiden wel dat je GEEN voedsel moet laten slingeren en afval hoog in de boom hangen.
    Toen zei daar waren waren De kids 2 en 4, dus het kan nog gekker. was ook een prachtige reis van 5 weken.
    Lien is wel verwend, wij gaan met de 4 zussen een weekend weg en van de kinderen kreeg ze een weekend Schiermonnikoog met het hele gezin. Ze heeft zelf een gedichtenboekje uitgegeven met hulp van Maarten en Annette, het gaat over haar rouwverwerking en heeft het opgedragen aan Johan. Mooi he.
    Gingen om 9 uur weg en waren om 11.15 weer thuis 520 km op een dag is te doen maar waren blij dat we er waren, ze vond het heel fijn.
    Fijn hoor dat we jullie op de voet kunnen volgen!
    Tot de volgende keer en een prachtige reis vandaag.

Liefs opa en oma.
  3. Sandra van Leeuwen:
    21 mei 2017
    Wat een leuke reisverslagen schrijf je Frank! Je kan altijd nog reisverhalen gaan schrijven als het flexbureau geen uitdagingen meer voor je heeft! Ook de foto's geven een mooi beeld, wat is Canada een stoer land... echt heel mooi en ben jaloers hier vanuit het kleine België ;) geniet er lekker van met zn drieën, liefs Sandra
  4. Jan en ma:
    23 mei 2017
    Omdat wij zelf ook globetrotters waren, genieten wij van jullie reisverslag. Wij willen jullie echter nog wijzen op het gedrag van beren. Vanaf grote afstand kunnen zei bloed ruiken. Alweer enige tijd geleden overvielen zei een vakantiekamp van jongens en meisjes. Er hield altijd iemand de wacht en net als jij Frank stond de man genageld aan de grond,toen twee van die grote joekels hem in de ogen keken. Ze lieten s"nachts altijd een groot vuur branden om de beren en ander wild af te schrikken. In dit geval had het geen baat. Ze kregen het voor elkaar de beren te verjagen. En achteraf kwam uit waarom deze twee beren het op dit kampement hadden voorzien ? Enkele meisjes zaten in hun maandelijkse periode.

Ze lijken zo aardig vooral als ze jong zijn !Een zakenrelatie van mij kreeg een klein bruin beertje voor zijn verjaardag. Stapelgek was hij op dat sympathieke beertje .Jaar in jaar uit alles ging goed. Iedere dag speelde hij met dat diertje en gaf hem zijn eten.
    Op een goed moment niets vermoedend stapt hij de kooi in, die heel groot was, en de inmiddels volwassen beer viel hem aan. Met zijn lange nagels reet hij de man open en hij was op slag dood. Het trieste van het verhaal, zijn dochter stond er bij en kon niets doen.

DUS PAS OP BEREN ZIJN ONBETROUWBAAR !!!!!!