Vrijdag, 26 mei 2017

28 mei 2017 - Kelowna, Canada

Vrijdag, 26 Mei 2017

We zijn Hoi, hier zijn we weer! Gister was een behoorlijke dag met al het Wildlife welke we hadden gezien! Dieren die we nog niet hadden benoemd gister waren: de Bald Eagle die overvloog, bighorn sheeps die we naast ons op de rotsen zagen tijdens het voorbij rijden, herten en zojuist komen we terug uit Kelowna op de, wat ik vind, de minst mooie campground tot nu toe en er zien we? Naast de campground ligt een stapel boomstammen te drogen en wat zit er in het zonnetje bovenop ? Willem Bever! Glazig kijkt hij mij aan als ik 'm vastleg op de gevoelige plaat. Hij blijft poseren en is niet onder de indruk van mijn baard (die lekker aan het groeien is). Ik voel hierdoor zelfs wat verwantschap met Willem Bever, al heb ik geen staartje :-). Pas als Olivia dichterbij komt trekt hij zich terug tussen de boomstammen. Toch weer leuk om gezien te hebben. Verderop spot Inge de complete bever familie, ze telt er wel 5!!

De minst mooie campground (vind ik) van alle provinciale campgrounds die ik tot nu toe heb gezien, ondanks dat het echt wel een natuurpark is. Ja, het ligt mooi aan een groot meer en de plaatsen zijn ruim van opzet. Het volk echter is stads. Kelowna is een grote stad en men trekt vanuit de stad naar dit soort plekken om de weekenden door te brengen, zeker nu het zonnetje weer zo weldadig zal gaan schijnen. Dat levert  dus een drukte op, waar ik persoonlijk niet dol op ben. Maar klagen doe ik niet, Camperland hebben we tenslotte ook overleefd! En de Wallmart hier is Supergroot. Ook wel weer leuk om op een ander continent zo'n enorme winkel te bezoeken. Voor Olivia nemen we een emmertje mee (met daaraan een douche) en voor Inge en mijzelf een korte broek, vanwege het komende warme weer. Oh, en de ballerinaschoenen moesten ook mee...:-)

Ik heb vandaag toch maar de parkwachter aangeschoten (niet met een pistool, hoor) en gevraagd of die familie van 5 op die boomstronken, wel echt bevers waren!? De staarten zagen er niet echt dik uit en het enige wat ze doen, is de hele dag zonnen ! Nou, wat blijkt? Het zijn geen bevers...maar reuze- marmotten!! Hahaha, nou het abonnement op Discovery Channel kan ik ook wel opzeggen !! Ook hier weer hard om gelachen!!

Vanmorgen een deel van een hike gemaakt met Inge en Olivia de berg op, tegenover het rv park waar we een mooi uitzicht hadden over Lake Okaganan. Hierna hebben we heerlijk in het bijbehorende park gezeten in het zonnetje, en ik heb zelfs een duik genomen in het meer. Tja, wellicht maar een graad of 8? Maar toch, when in Canada, do als the canadians...ik was dus de enige gek...niemand waagde zich eraan. De watjes!!

In de middag toch maar de hele Bear Creek Trail gedaan. Negentig meter omhoog met trappen en steile paden ! Daarna over zeer smalle paadjes langs een canyon waar een rivier doorheen buldert. Wat een waanzinnige mooie trail. Aangezien Olivia deze niet meekon, hebben Inge en ik, deze apart van elkaar gelopen. Hes was even niet anders en zo konden we toch beide genieten van de overweldigende natuur! Ik ben bijna anderhalf uur onderweg geweest en heb mooie plaatjes geschoten!

Nu lekker in het hete zonnetje (90 Fahrenheit ) in de zon gezeten en pasta gegeten, en aangezien Olivia vandaag niet geslapen heeft, hebben wij de avond even alleen. Ook wel weer gezellig!

Morgenochtend vertrekken we op tijd want er staat ons  weer een flinke rit van 240 km ( en dat is hier lang) te wachten naar een betoverd bos met elfjes en de grootste boomhut, en daarna rijden we door naar de nieuwe campground bij Revelstoke.

Later!!