Donderdag , 25 mei 2017

25 mei 2017 - Kelowna, Canada

Donderdag, 25 mei

Goedendag lieve mensen. Vandaag weer een nieuwe dag met spannende gebeurtenissen. Vanmorgen belde Sem mij om kwart over zes wakker om te vertellen dat hij vandaag zou gaan boogschieten! Supergaaf natuurlijk!! Aangezien ik hierna wakker was ben ik op de campground heerlijk gaan douchen voor wel 5 minuten, voordat mijn Looney (mijn dollarmuntje) op was. Wat een weldaad, 5 hele minuten lekker heet water!! Helemaal schoon naar de camper gelopen waar ik voorstelde ook even de was op te pakken. Ik dus met de was naar het washok terug aangezien daar een wasbak met warm water was. Ik dacht, klein handwasje doen in de wasbak!! Maar die sokken van Olivia (die overal haar schoenen uit doet, die waren vies!! Echt, het water was helemaal zwart!! Maar aangezien de stop telkens uit de wasbak meekwam bij het schrobben, besloot ik ( als man zijnde) dit wat steviger aan te pakken en de stop er dieper in te duwen. Zo heb ik lekker gewassen maar toen ik klaar wilde ik de stop eruit halen maarrrr...ik had 'm zo diep erin geduwd, dat ik de stop niet meer loskreeg!! Ik kreeg een 'oeps' momentje. Pikzwart water in de gootsteen en de stop die muurvast zat. Oeps...hoe los ik dit nu weer op? Ik kon het niet zo achterlaten! Ik snel met de natte was naar de camper gelopen  waar ik gelukkig een klein tangetje had liggen, aangezien de stop een klein lipje had waaraan ik kon trekken. Ennnn...Oeps...lipje kapot getrokken!! Hmm, met een klein mesje uiteindelijk de oplossing bereikt en de stop eruit gekregen. Stel je voor dat andere mensen die wasbak met zwart water zouden zien. Vieze campeerders :-)

Rond 9.30 uur na het ontbijt weer vertrokken van deze campground voor een ontzettende mooie rit langs Lake Okanagan. Wat een waanzinnige vergezichten weer!! De zon schijnt weeldig en we genieten volop!! En opeens...zie ik iets lopen. Iets bruins-achtig, in het lange gras tegen een helling aan. Ik stop de camper, spring eruit en ja hoor, daar loopt onze eerste beer!! En een blonde beer. Een lokale vrouw (ze noemt zichzelf een native) geeft aan dat dit een 'spirit bear' is. Deze beer, ook wel ghostbear genoemd  (oorspronkelijke naam :Kermode bear)  is meer verwant aan de ijsbeer dan aan de zwarte beer en is behoorlijk zeldzaam. We genieten met volle teugen en halen ook Olivia uit de Camper om hiervan te genieten. Ondanks dat we ver weg staan ziel ik even "hè bear", en direct spitsen de oren van de beer zich en kijkt hij onze kant op. Ik herhaal dit spelletje een paar keer en we verwonderen ons dat hij dat kan horen. We staan namelijk best ver weg. De beer gaat verder met eten en wij verder met reizen. Supergaaf!!

We rijden langs Lake Okanagan en opeens roept Inge, terwijl ze naar het meer kijkt : "een zeehond, nee!! Een beer die zwemt!!!" Ik trap op de rem en probeer de 7000 kilo wegende camper binnen de kortste keren stil te zetten. "Ik weet het zeker!!", roept ze uit! Olivia stoot zich zowaar aan het bed, in mijn poging tot stilstand te komen.

Ik grijp mijn fototoestel en roep, waar is ie, en Inge wijst op een dier met z'n kop boven het water. Ik volg het dier en zeg tegen Inge: wat staat die man dichtbij!! Da's toch gevaarlijk, om zo dichtbij een beer te komen? En ik zie dat de man het dier een... stok..geeft?!?! Geen beer dus! Maar een hond die aan het zwemmen was!   We liggen helemaal in een deuk en rijden lachend verder, naar de campground aan Bear Creek. Nog een plekje voor 2 nachtjes beschikbaar . Het weer wordt prima, tegen de 30 graden aan dus iedereen in Kelowna gaat erop uit dit weekend!

Nu zijn we in een playground in Kelowna waar Olivia lekker kan ravotten met een nieuw gemaakt Canadees vriendinnnetje. Straks weer terug en kekker eten maken. Morgen staat in ieder geval een bezoekje aan de Wallmart Superstore op het lijstje, en verder? We zien het wel.

Laterrr!!

1. Pa en ma:
    27 mei 2017
    wat fijn dat jullie zo'n geluk hebben met al die beren en dat ook Olivia zo geniet en dan ook nog eens prachtig weer, dat maakt jullie dromen waar!
    Jullie mogen wel een foto avondje geven als jullie weer thuis zijn!
    Ook wij genieten van onze vakantie 28 gr. en een staal blauwe lucht!
    Nog heel veel mooie dagen.
  2. Jan en ma:
    28 mei 2017
    We hopen nog veel mooie foto s te zien.
    Doe je best en geniet van de overweldigende prachtige natuur. HIER IS HET BLOED HEET !!
    Wij wensen jullie nog heel vee plezier
    Ma en Jan