Donderdag, 18 mei 2017

18 mei 2017 - Nanaimo, Canada

Vandaag de laatste dag in Tofino. Ik krijg routine in het bloggen. Ik schrijf mijn verhaaltjes in een app en als ik dan een WiFi signaal vind, knip en plak ik deze in het reislog. Zodoende ben ik niet meet tijdens het koffiedrinken mijzelf gek aan het tikken. Niet zo gezellig.

Zoals gezegd, morgenochtend vroeg (we kregen een tip, vroeg vertrekken betekent  een grotere kans op beren) vertrekken we naar Strathcona Park, midden in de natuur. Daar waar Tofino een leuk gehucht is met veel surfdudes, hopen we nu echt de natuur op te gaan zoeken op Vancouver Island. Want daar zijn wij nog steeds. En net gecheckt op de WiFi, het weer gaat de komende dagen naar de 21 tot 23 graden. Lekkerrr!!

Vandaag wilde ik de propaantank vast laten bijvullen aangezien we koken en de kachel op gas draait en die hebben we in de ochtend en avond toch regelmatig aangehad. Ook het water van de douche wordt door de gastank verwarmt. En we gaan tenslotte de natuur in, zonder de luxe van een Electra aansluiting en vers water en een benzinepomp in de nabijheid. Voor mensen die mij kennen, Ik ben graag voorbereid . De meneer bij de pomp begon na mijn vraag te glimlachen. De meter van de gastank was dan wel terug gelopen, maar zover dat het mij wel $ 1,- of minder zou kosten om de tank weer bij te vullen. Helaas, we kunnen nog voorlopig hiermee vooruit. Zover voor de voorbereiding dus .

Inge is lekker aan een boek bezig, Olivia is achterin de camper (weer) in slaap gevallen van het rijden dus we hebben eventjes de tijd aan onszelf. De Camper staat nu op een parkeerplaats naast het strand en als ze wakker wordt lopen we voor de laatste keer het stand op. Toch gemakkelijk, om je huis zo bij je te hebben....eigenlijk heb je niets meer nodig dan dit.

Onze camper overigens heeft werkelijk alles. De kachel voor koelere avonden, maar ook airco. En voor als we geen aansluiting hebben op electra? Gebruiken we toch onze eigen ingebouwde generator voor stroom? En met de zijkant die uitschuifbaar is hebben we binnen ook nog voldoende bewegingsruimte. Het enige wat we nodig hebben is een tank met water, benzine ( en propaan )

Nu een kop koffie maken en zo voor de laatste keer naar greenpoint campground! Morgen weer een lange reis voor de boeg naar de volgende bezienswaardigheid.

Oh, en op de koop toe een 'humming bird' gezien tijdens het eten, een kolibrie-achtig vogeltje! Wildlife, maar niet van de gevaarlijke soort!!

Tot kater!!

Van reisblog naar fotoboek