dinsdag 23 mei 2017

23 mei 2017 - Manning Park, Canada

Dinsdag 23 mei

We zijn hier inmiddels ruim een week. Voor ons is er al zoveel gebeurd, zoveel indrukken die voorbij zijn gekomen. Als we thuis een week vrij zijn lijkt er niet zoveel veranderd te zijn na die week. Je doet de dagelijkse routine, staat op, ontbijt en leeft je leven. Op een reis zoals deze is elke 2 dagen het uitzicht anders. De routine blijft, maar de omgeving waarin je leeft veranderd continue en dat maakt dat de afgelopen reisweek veel intenser is dan de week die je doorgaans thuis bent.

Gister vertelde onze campeer-buurman dat hij een zwarte beer voorbij zag lopen, vlak bij de campground. Inge maakte mij vannacht wakker omdat ze zwaar gehijg hoorde (nee, ik was het niet ) buiten de camper. Stikkedonker natuurlijk , maar toch met een lampje getracht iets te zien. Helaas , zonder resultaat. Toch maar wat voorzichtiger doen als ik er 's nacht uit ga..

Vandaag een wandeling gedaan bij Beaver's Pond. Een korte wandeling die op zich niet heel spannend was. Hierna vonden we bij Manning Park Cabins een zwembad waar we met 'n drietjes voor $10, - naar binnen mochten ((€7,-). Er was niemand dus hebben we heerlijk gepoedeld gedurende 2 uur. En dat was nodig ook. Elke avond een kampvuur maken en je ruikt binnen de kortste keren echt als Smokey Bear! Over vuur maken gesproken...ik moet het toegeven.... zij is de beste vuurmaker die ik ken...op Henk na dan, ze heeft het van iemand geleerd..

We hebben hierna wat eten uit de camper gehaald en hebben op een picknick bankje in de zon lekker een bammetje gegeten. Op de grond werden we vergezeld door grondeekhoorns, die nieuwsgierig uit hun holletjes kropen om te zien wat er voor hen te smikkelen viel. Olivia kreeg het dan weer voor elkaar om een grondeekhoorn uit haar handjes te laten eten. Hierna rende ze van het ene gat naar het andere, maar wat zijn die beestjes snel!!

@ineens tijdens het schrijven van dit stukje  horen we een enorm gekraak, aan de overkant van de rivier. De rivier, die naar ik schat 8 meter breed is en snel stroomt, lijkt in al zijn geluid te verstommen. Er is alleen gekraak van zware bomen te horen. Valt er een boom van de steile helling aan de overkant? Kan het gevaar? Is het een beer die zijn weg baant naar de oever om daar iets eetbaars te scharrelen ? We kijken en turen, maar het dichte woud is te ondoordringbaar om goed te kunnen zien wat het was...we blijven op onze hoede.

Wij zijn oerbewoners!! En we kunnen vuur maken. Nou ja, met een magnesium stick dan. Die hadden we aangeschaft voor vertrek en zojuist hebben wij vuur gemaakt!! Eerst droog mos (ik denk dat het zwarte berenharen zijn), hier wat kleine houtsnippers op gedaan en mijn ding gedaan met de vuurstick. En opeens, zonder aansteker..hadden we vuur!!! Ik ben weer klaar om Smokey Bear te worden.

Vanavond onze laatste avond hier, dan reizen we morgen verder. Waarheen? Waar de wind ons naartoe brengt en dat is in ieder geval naar het oosten...

Nog een kleine update, over wind gesproken...gisteravond een storm gehad. Binnen een uur betrok het en begin het hier flink te waaien! Op 2 meter van de geparkeerde camper kwam er een tak naar beneden met de dikte van een flink bovenbeen en een lengte van 3 meter, net op het moment dat wij naar buiten keken. Dat was even spannend! We hebben nog getwijfeld om de camper te verplaatsen, uiteindelijk maar niet gedaan! Wel wat onrustig geslapen, aangezien de 7000 kilo wegende camper flink heen en weer werd geschud door de woei!  Tot later!!